Translate my blog!

vrijdag 7 maart 2014

benen en wat er omheen te zien is....

als je op een terras zit, zie je vaak, omdat dat op ooghoogte is, de benen van mensen voorbij komen van allerlei soort mensen...en wat zijn daar ook verschillen in, in die benen, lange, dikke, dunne, lelijke en mooie
je kunt vaak merken dat benen een eind van de ogen af zitten als je de aankleding ziet.
het maakt niet uit of het mannenbenen zijn of vrouwenbenen, ze zijn het ondergeschoven deel van het lijf.
en dan het textiel wat er omheen gedaan wordt.....ooit had wijlen Martin Bril het al over Rokjesdag....
de eerste zomerse dag in Nederland, dan lopen de vrouwen weer met een rokje aan over straat....
vaak witte blote benen, van de hele winter in een broek gezeten te hebben, worden ze uitgelaten en mogen het zonlicht weer zien, al dan niet geschoren
ook dat is iets waar ik me ook over verbaas, het scheren van de benen, zowel door mannen als vrouwen
als mannen de benen scheren dan doen ze het met een rede lijkt mij, fietsers in de tour hebben geschoren benen, dan schijnen ze harder te kunnen fietsen, ik zie het niet als iets wat snelheid tegen houdt, maar ja, ik heb het nooit onderzocht of ik harder fietste met of zonder haar op mijn benen, ik hou zo wie zo niet van fietsen in het algemeen en ik scheer met regelmaat mijn benen.
maar goed de benen....ik zag in Azië en dan vooral bij sommige Indiase vrouwen dat het scheren van de benen niet echt noodzakelijk is, ik heb hele mooie meisjes met wolken haar op de benen rond zien stappen, net geen model koningspoedel, maar het scheelde niet veel, en dan ook nog zwart haar wat echt ongelooflijk opviel, deze dames hadden ook vaak flink wat haar onder de oksels, alsof ze een pakje shag daar kweekte, ook daar werd nooit een scheermesje langs gehaald, en met die vochtige warmte in Azië leek het me ook erg.....heet, onfris, geurend, geen idee want ik heb niet gevraagd hoe het voelde en ik ben ook niet gaan ruiken.....maar goed die benen van die Indiase vrouwen daar, zwart en woest behaard.
terwijl veel Indonesische vrouwen daar hele stevige kuiten hebben, net opgeblazen ballonnen, met voeten die naar buiten staan, en zo lopen ze ook, in sloffende pas in flipflops of sandalen. dit is dan weer totaal anders dan de Chinese vrouwen die je daar ziet lopen met magere O benen, in een soort van slofjes, maar allemaal bijna zonder haar, van nature, komt geen scheermes in de buurt
van de week zaten we op stoelen te wachten bij een gemeenschapsinstantie en daar was het nummertjes apparaat zo opgehangen, dat iedereen ook op ooghoogte de benen kon zien van de mensen die een nummertje moesten pakken, het hing bijna boven mijn stoel, dus goed zicht op de benen....
een meneer kwam daar ook zijn nummertje pakken en dus was het kruis ook dichtbij....hij had een luier om, het kruis stond strak en de rest van de broek was ruim....dunne benen in een wijde broek wat strak en opvullend om het kruis zat, als een soort van veiligheid schild, of......luier...ik hou het maar op het laatste, hij zag er niet uit als James Bond
ook zie je vaak welke onderbroeken er onder de lange broeken van de dames gedragen wordt, de boven broek strak, maar de onderbroek ruim bemeten, met het halve cirkeltje van het ingenaaide kruis aan de achterkant duidelijk zichtbaar
vaak om grote billen en daar kan je dan geen string bij bedenken, maar toch, het zou beter staan want zo lijkt het vaak een ingebouwd kussen....en dat is helemaal als er zichtbaar ook nog een inlegkruis in gedragen wordt, dan krijg je hetzelfde effect als die meneer met luier....
en dan de legging.....witte zijn uit den boze als je maar enige vorm van een sinaasappelhuid hebt, want duidelijk vergroot zie je het dan zichtbaar door de stof heen, het is anders met zwart of andere donkere kleur, mits je niet al te stevig bent, maar ook hier zie je echt van die witte winterlandschappen voorbij trekken...3/4 want het is zomer
het draagcomfort van de legging is super en de bewegingsvrijheid die je ermee hebt is heerlijk, het voelt ook zacht aan je huid. niks trekt, zelfs niet in het kruis, zou je denken.
maar....er zijn sommige in legging gestoken benen die voorbij kwamen daarvan hadden de draagsters dat niet echt begrepen, een hoog opgetrokken legging waarmee ze in het kruis een kamelenteen creëerde, het is uit den boze, maar ze worden ook nog gedragen met korte een niets verhullende Tshirts erboven, niks geen lang shirt om dat een beetje te verbloemen, nee, lekker zichtbaar voor iedereen, want een afgezakte legging zit niet lekker, dus optrekken maar, niet wetende, denk en hoop ik maar, hoe fout het er dan uitziet
en dan de korte broeken, die om dijbenen heen hangen, soms zelfs met vouw er ingestreken, je blijft een heer, ook al is het in korte broek. de sokken die er dan bij gedragen worden zijn ook van verschillende hoogtes, de hele korte, die blijft net in de schoen, niet zichtbaar, maar wel lekker wat aan, de korte die is net iets langer, die dingen zakken altijd af onder je voet, tenzij je hele dure hebt die blijven wel zitten en dan de normale sok....vrouwen hebben vaak wit aan en de man soms ook, maar er zijn er ook met sokken die ze vast ook op zondag dragen of onder een lange broek, en dat sokkengedoe wordt dan in schoeisel gehuld, in die van de EO komt naar je toe deze zomer sandalen, tot stevige stappers, maar wat is daar ook een veelheid aan stijlen in te zien
de dames hebben vaak ook een voorkeur voor platte stappers, open en vaak in vreemde vormen al vervormd, want die hebben vaak last van uitstulpend bot en of duidelijk eigenzinnige tenen, die elkaar overlappen of in de weg zitten, en die sandalen draag je maar een hele korte periode van het jaar en dus lopen ze er al jaren mee rond, dat is te zien omdat het leer of plastic al gekraakt is en de kleur al vervaagd is. maar meestal met gesp of klittenband met een omkrullend uiteinde
en wat valt het dan op als er een mooi paar schoenen met verzorgde nagels voorbij komen,, netjes gelakt en in mooie schoenen, en wat is het dan een afknapper als er dan een foute te korte rok boven zit, met een paar benen die hun beste tijd gehad hebben en waarvan de knieën er uit zien als een stel net afgezakt paar sokken.
ook heb je benen die aan de achterkant kussens hebben als opslagplaatsen van vet, en vaak worden ook die in een zwarte legging verpakt en dan heb je een omgedraaid skilandschap, ipv wit is het zwart, en met inhammen van waar het onderbroekelastiek laat zien waar de onderbroek ophoud, ze lopen als rondwegen om het been en lijf.
maar ook benen die zo magertjes zijn dat het net lijkt of ze ieder moment kunnen breken, de knietjes naar elkaar toe en open gaten waar dijen en kuiten zouden moeten zitten
er zijn zoveel verschillende soorten benen....en dan heb ik het nog niet eens over kleur en staat van de benen
want je hebt ze mooi strak en je hebt ze met versierselen, al dan niet in kleur, het tattoo been, en daar ga ik het nu niet over hebben.....
maar als ik het zo in het algemeen zie, dan denk ik toch dat de benen het onder geschoven deel van het lijf is, en dat is zonde, ze brengen ons overal heen......
de mooiste benen zijn de kleine kinderbeentjes, die zien er zelfs met een luier nog gaaf uit.....van die kromme pootjes die altijd weg willen rennen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten